maanantai 16. toukokuuta 2011

2 in 1 puhelinpussukka & koru x3

Huhtikuussa meillä oli useamman nuoren sukulaisneidin syntymäpäiväjuhlat ja lahjoina veimme virkattuja puhelinpussukoita. Koruissa on molemmissa päissä papukaijalukot, joten pussukat saa irti ja kaularemmejä voi halutessaan käyttää kaulakoruina.

Ensimmäinen:

Toinen:

Ja Kolmas:
 Turkooseissa pussukoissa lankana Schoeller&Stahl:in Mandy (koukku nro 3)
ja lilassa pussukassa Novitan Nalle (koukku nro 2).


Tässä pussi nro 2 ja 3 paketoituna:


Ja vielä tunnelmakuvaa...:

Onkohan bloggeri aavistuksen verran sekasin?
Eilinen juhlatunnelma silläkin päällä? ;-) 
Kiitokset edellisen korttipostauksen kommenteille, niitä ei vaan enää ole? 

maanantai 9. toukokuuta 2011

Kevään korttiaskarteluja

Huh! Sainpas päivitettyä korttiaskarteluja tältä keväältä...

Tai no, tämä ensimmäinen on jo vuodelta 2009. 
Häiden kiitoskortti, 
Stucco -korttipohja, koko 12x12cm
Kannessa kuva morsiuskimpusta
(joka löytyy myös täältä...)
Kuva otettu Studio Lindellissä.
Kortin suunnittelusta sekä toteutuksesta Morsian itse voi kyllä ottaa pisteet,
itse olin vain "apunaisena"...


Toinen hääkiitoskorttisarja
(Kutsut olivat jo täällä)


 Esikoisen laulurallatusta lainatakseni: 
"Olen kolmekymppinen, varsin hyvännäköinen,
Olen kolmekymppinen, varsin nuori sellainen"
Eli astetta miehekkäämpi kortti kolmekymppiselle.
(Kortin kannessa pala vanhasta kirjan sivusta,
sivun yläreunassa lukee sattumalta (?) THIRTY YEARS)


 Kuopuksen Kasteen kiitoskortit
(Näiden tekeminen meinasi kestää, juhlat olivat jo tammikuussa, hups!)
Kutsukortit täällä.


 Onnittelukortti
Stucco -korttipohja 15x15cm, kukka väritetty Promarkereilla


Onnittelukortti lahjakortille sopivalla taskulla
Stucco -korttipohja 15x15cm, kukka väritetty Promarkereilla


Mikä on suosikkisi? :-)

maanantai 2. toukokuuta 2011

Arvonnan Voittajat...

...ovat selvillä!
(Palkinnothan on esitelty täällä...)

Kommentit (eli arvat) ovat tulostettu, leikelty ja taiteltu...
 
...Onnettaren käsi purkkiin...
(joka on muuten myös hankittu arvonnan sponsorilta, Madelinasta...)
(siis purkki, ei käsi... ;-) )

...Pääpalkinnon,
eli Kahdenkymmen euron lahjakortin sekä ihanan leivossaippuan, voitti...

...Mummo!
 
 
Lohdutuspalkinnot,
eli Kymmenen euron lahjakortit sekä leivossaippuat voittivat...
 
 
sekä...
...HoO!

Tuhannet onnittelut voittajille, otattehan pikaisesti yhteyttä sähköpostilla, niin saadaan palkinnot matkaan!!

Arpoja jätettiin yhteensä huikeat 79 kpl ja haluankin lämpimästi kiittää kaikkia osallistujia!

tiistai 26. huhtikuuta 2011

Ruusupapu

 Sain viime vuonna äitienpäivälahjaksi Esikoisen omin käsin istuttaman ruusupavun taimen.
Istutin sen kukkapenkkiin kituvien kärhöjen viereen ja siitähän kasvoi komea ja upea köynnös takaterassin seinämäksi.
Papu teki kaksi palkoakin, otin ne talteen ja nyt keväällä istutin kokonaiset kahdeksan uutta ruusupapua tulemaan!

Pavut itsessään ovat ihanan näköisiä:

 Lahjan mukana tuli kortti:



Ruusupapu oli tuuhea ja nopeakasvuinen, joten luulen, että luovutan Kärhöjen kanssa. Olen ne onnistunut tappamaan joka vuosi, joten antaa olla!
Onhan niissä upeat kukinnot (toisin kuin tässä pavussa, pienet ja oranssit) mutta ei riitä tämän puutarhurin kärsivällisyys...
Olen muutenkin (ja varsinkin puutarhatöissä) sellainen, että roiskin menemään ja katsotaan mitä tulee...

Tässä kuva viime kesältä. Ruusupapu etualalla, ensimmäisessä "karahkassa" kiipeämässä.






















Kesällä 2009 olivat vielä Kärhötkin voimissaan, samaisessa paikassa siis:

Olihan ne upeat, nyyh! Ehkä sitten joskus taas yritän, vanhempana ja kärsivällisempänä....

Hipsheijaa, takaisin pihalle, morjens!!!

Vielä lauantaihin asti aikaa osallistua Arvontaan!!

keskiviikko 20. huhtikuuta 2011

Multienvaihtoviikot

 Kuvakimara huonekasveista Perämetsän multienvaihtoviikkojen jälkeen:

Ensin pitää tietysti inspiroitua...
Apuna uusin Kotivinkki ja vanha kirja, Kodin Ruukkukasvit...

Kirjasta hyviä ohjeita ja vinkkejä uusavuttomille vuodelta 1957:
 ;-)

Uusi jäsen, Kärsimyskukka!

Toinen uusi jäsen, Bonsai!
(Kiitos HerkkuSerkku, se on vielä elossa!)

Alocasia,
joka sai tänä keväänä uuden, lipastoihin sopivan ruukun Henriettalta!

Kohta kymmenen vuotta kituuttanut Aspidistra...
Vuosia jo menty näiden kolmen lehden voimilla,
nyt tosin näyttäisi olevan muutama uusikin alku, Jei!

Coffea Arabica
Myöskin kymmenisen vuotta ollut ja välillä hyvinkin iso ja tuuhea.
Vinkki, älä jätä terassille syksyllä pakkaseen.
Kävi köpelösti, mutta näyttää kyllä tuosta vielä virkoavan...
*kukintoja ja papuja edelleen odotellessa*

"Kiva" ylikasvanyt palmu (?),
IsoAvopilta saadussa peltilaatikossa, laatikko ainakin on kiva!...

Monstera eli peikonlehti

Aina yhtä kiitollinen ja helppo Viirivehka

Se niistä huonekasveista, niiden olemassaolo voidaan taas unohtaa vuodeksi...
Seuraavaksi keskitytäänkin sitten taimiin, herneenversoihin sekä hyötykasvipuutarhaan.
Toki luvassa jonkin verran virkkauksia, kortteja ja sen sellaista,
mutta kumma juttu mitä tuo kevätaurinko saakaan aikaan?
Olen alkanut taas ulkoilemaan! ;-)
Vaikka piha on vielä puolillaan lunta,
olen viime päivinä löytänyt itseni haravan varresta hääräämästä.
Meille on koirien kanssa muodostunut ihan(a) aamurutiini,
kun tarkastamme lapion kanssa miinakentän tilanteen.
(Laku ei vielä alkutalvesta tajunnut, mitä varten on metsän mättähät olemassa
ja piha on ollutkin sen näköinen!) 
Haravoiminen(kaan) ei ihan kuulu tämän emännän lempiharrastuksiin, mutta on ollut ihan fiksu veto haravoida joka aamu vain ne kolme sulanutta neliötä kerrallaan. Kyllä se siitä!

Ja tämän höpönlöpökoirankakkakeskustelun päätteeksi hyvä vielä muistuttaa:

Vielä ehtii osallistumaan Arvontaan!!!

tiistai 12. huhtikuuta 2011

Pinnasängyn reunapehmuste

Kuopus täytti viikonloppuna 5kk ja on alkanut jo sängyssäkin pyörimään, joten pakkohan se oli tämäkin rojekti saada tehtyä. Olen etsiskellyt sopivaa (lue: äidille kelpaavaa...) pinnasängyn suojaa, tuloksetta.
En halunnut "virikekuvioitua" tai muuten vaan liian värikästä tai räikeää. Eihän sielä sängyssä aikaa vietetä silmät aukinaisena, ja jos joskus (eli öisin) tenavan tekee mieli niin tehdä, en ainakaan siihen halua kannustaa mielenkiintoisella tutkittavalla. Perusvalkoisia nyt joo jossain oli, mutta Pllääh, tylsää!!

Ompelin suojuksen itse.

Sisäpuolella raidallinen puuvillakangas (Tee-Tee Shopista).
Melkein samannäköistä kangasta olen joskus pienen palan Ikeasta ostanut
(itseasiassa nämä pussukat syntyivät siitä), ja tykkään!

 Ihana nauha Nappiaitasta.

Ulkopuolella yksivärinen beige kangas (pajan kätköistä).
Pehmusteen täytteeksi pilkoin yhden ylimääräisen ja nukkumiskäytössä aivan liian paksun vauvan peiton (koko 120x110cm).

Pöllöpussilakana Hemtexistä.

Kuvissa mukana joskus vuosia sitten tekemäni Pehmo. Ohjeessa se oli muistaakseni Hiiri, mutta olemme Esikoisen kanssa todenneet, että se muistuttaa enemmän Hirveä, joten päätimme olla lokeroimatta sitä mihinkään lajiin kuuluvaksi. Kankaana vanhat vakosamettihousut.

maanantai 11. huhtikuuta 2011

Sponsoroitu Arvonta!

Kevään saapumisen kunniaksi haluan järjestää Arvonnan ja Madelina haluaa sponsoroida siihen arvontapalkinnot!

 Nam ja Maiskis! 
Harmi vaan, että näitä herkkuja ei voi syödä...
Ne ovat The Soap Factoryn Saippualeivoksia!! 

 (joita myös Madelinasta löytyy...)
Arvonnassa palkintoina Lahjakortteja sekä kuvissa näkyvät saippuat:
Minttu-suklaa, Mustaherukka sekä Sitruuna&Kirsikka.

Arvontaan voit osallistua kommentoimalla tähän tekstiin  30.4.2011 mennessä.
Voit kommentoida vaikka sitä, miltä tuo uusi verkkokauppa tai sen tuotteet näyttävät...
Lisäarvan saat linkittämällä arvonnan omaan blogiisi (kuvaa saa vapaasti käyttää).
Toisen lisäarvan saat olemalla blogini lukija (tai sellaiseksi liittymällä).

Arvontateknisistä syistä pyydän mitä ystävällisimmin, että jätät juuri tasan niin monta kommenttia kuin haluat arpoja.
Siis mitä? Meneepä vaikeaksi? 

Ei suinkaan, esimerkkitilanne:
Linkität blogiisi ja olet lukijani.
Tee näin: Jätä ensin yksi kommentti, sitten jätät toisen kommentin, jossa kerrot halustasi saada toinen arpa linkityksen ansiosta. Tämän jälkeen jätät vielä kolmannen kommentin, jossa kerrot olevasi lukija.

Tdaa!
Kolme kommenttia=kolme arpaa!

Kaikkien kommenttien (eli arpojen) kesken arvon toukokuun alussa
Pääpalkinnon (saippualeivos ja kahdenkymmenen euron lahjakortti Madelinaan) ja sen jälkeen kaksi Lohdutuspalkintoa (saippualeivos ja kymmenen euron lahjakortti Madelinaan).
Palkinnot tulevat postitse heti kun saan yhteystiedot voittajilta.


Arpaonnea kaikille!

tiistai 29. maaliskuuta 2011

99 palaa, Hip Hei!

Kuusikulmiopeitto on valmistunut!
(Ei ihan ehtinyt pakkasiltoja lämmittämään.)


Viime vuonna sen jo innoissani aloitin ja puoleenväliin asti sain paloja tehtyä...
Vielä sinä eräänä kauniina (?) marraskuisena keskiviikkoaamuna, muutamaa tuntia ennen Kuopuksen syntymää, supistuksia kellottaessani, muutaman palan virkkasin, mutta sitten peitto jäi miltei unholaan...
Hissukseen talven aikana olen paloja virkkaillut ja nyt se on vihdoin valmis!
Ja muistin taas, miksi en tykkää näin isoista projekteista... Ne on niin hitaita saada valmiiksi!!!


95 kokonaista palaa ja 8 puolikasta, yhteensä siis 99 kuusikulmiota (eli 594 kulmaa)...

(Epämääräinen ohje sekä tarkemmat yksityiskohdat löytyvät täältä...) 

Alunperin aioin yhdistellä palat virkkaamalla kiinteitä silmukoita, mutta purin tekeleen ja yhdistelin palat Puro-langalla ja neulalla ompelemalla, jolloin nurjasta puolesta tuli tasaisempi.
Reunan viimeistelin kahdella kierroksella kiinteitä silmukoita ja Puro-langalla nekin.
Torkkupeiton lopullinen koko n.93x130cm ja painoa 850g.
(Valmiin peiton punnittuani laskin vahingossa langan menekin eli peittoon kuluneen rahamäärän ja jouduin nauttimaan kupposen kuumaa kamomillateetä.)

 

keskiviikko 23. maaliskuuta 2011

Plopplop.

Niin niitä uusia serkkusia syntyy maailmaan!
Tässä serkkuprinsessan onnittelukortti...
(lahjaksi veimme pupuhelistimen...)

Samalla tarvikkeiden levityksellä askartelin vintagehenkisen peruskortin, joka päätyi ystävän uuden kodin kunniaksi juotujen kahvien yhteydessä vietyyn tupaantuliaislahjan kylkeen... (ohhoh, mikä lause... ;-) )
Molemmissa korttipohjana Stuccon uusi koko 15x15cm.
Mausteena käsintehtyä paperia Nepalista.
Kukat väritetty Promarkereilla.

tiistai 15. maaliskuuta 2011

Tikus... Öh, siis Koruista asiaa...

En ole ikinä tehnyt koruja.
Tai siis tokihan olen pujotellut helmiä naruun, mutta siis niinkuin virallisesti, oikeilla tekniikoilla. En ole oikein ikinä kipinöitynyt ja ajatellut, ettei siinä nyt mitään ihmeellistä eikä haasteellista ole... (Älkää nyt vielä te taitavat korujen tekijät hermostuko, lukekaa pidemmälle, kohta myönnän olevani kovasti väärässä!!)
Korulippaani (x2) pursuavat ennestäänkin koruja, joita en ikinä käytä (paitsi kahta sormusta). Löytyy Perintökoruja, Kalevala-koruja, ilo-koruja sekä täyttä Rihkamaa...

 Korurasioista siistimpi...

 ...sotkuisempi...

 ...äidiltä sekä Famoltani perittyjä...
...ja ihanat vanhat rasiat...

Miksi siis tuhlaisin pennosia työkaluihin ja tarvikkeisiin, kun en edes tarvitse koruja?


Viime viikolla osallistuin ystäväni innostamana muutaman tunnin alkeis/perus/aloittelijoiden korukurssille ja miten kävi?
Olin väärässä ja Kipinöidyin!! Jee! Tässä ensimmäisen illan tulos:
Kaulakoru, väritykseltään Mummo ja isojen helmien välissä pienten helmien muodostama hävytön yksityiskohta, jota en huomannut, ennenkuin koru oli valmis!...
(vai onko se vaan härski mielikuvitus?)

...sekä toistaiseksi keskeneräinen Rannekoru...


Kotona hyökkäsin Pajan helmilaatikon kimppuun
(tokihan helmiä on kuitenkin kertynyt muiden projektien myötä... ;-))
ja voi voi voi! Jo näistäkin saa vaikka mitä ihanaa tehtyä!?

Ja kun kohteessa ollaan, niin tässä Kummityttöjen joululahjat viime joululta!:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...