Kuvakimara huonekasveista Perämetsän multienvaihtoviikkojen jälkeen:
Ensin pitää tietysti inspiroitua...
Apuna uusin Kotivinkki ja vanha kirja, Kodin Ruukkukasvit...
Kirjasta hyviä ohjeita ja vinkkejä uusavuttomille vuodelta 1957:
;-)
Uusi jäsen, Kärsimyskukka!
Toinen uusi jäsen, Bonsai!
(Kiitos HerkkuSerkku, se on vielä elossa!)
Alocasia,
joka sai tänä keväänä uuden, lipastoihin sopivan ruukun
Henriettalta!
Kohta kymmenen vuotta kituuttanut Aspidistra...
Vuosia jo menty näiden kolmen lehden voimilla,
nyt tosin näyttäisi olevan muutama uusikin alku, Jei!
Coffea Arabica
Myöskin kymmenisen vuotta ollut ja välillä hyvinkin iso ja tuuhea.
Vinkki, älä jätä terassille syksyllä pakkaseen.
Kävi köpelösti, mutta näyttää kyllä tuosta vielä virkoavan...
*kukintoja ja papuja edelleen odotellessa*
"Kiva" ylikasvanyt palmu (?),
IsoAvopilta saadussa peltilaatikossa, laatikko ainakin on kiva!...
Monstera eli peikonlehti
Aina yhtä kiitollinen ja helppo Viirivehka
Se niistä huonekasveista, niiden olemassaolo voidaan taas unohtaa vuodeksi...
Seuraavaksi keskitytäänkin sitten taimiin, herneenversoihin sekä hyötykasvipuutarhaan.
Toki luvassa jonkin verran virkkauksia, kortteja ja sen sellaista,
mutta kumma juttu mitä tuo kevätaurinko saakaan aikaan?
Olen alkanut taas ulkoilemaan! ;-)
Vaikka piha on vielä puolillaan lunta,
olen viime päivinä löytänyt itseni haravan varresta hääräämästä.
Meille on koirien kanssa muodostunut ihan(a) aamurutiini,
kun tarkastamme lapion kanssa miinakentän tilanteen.
(
Laku ei vielä alkutalvesta tajunnut, mitä varten on metsän mättähät olemassa
ja piha on ollutkin sen näköinen!)
Haravoiminen(kaan) ei ihan kuulu tämän emännän lempiharrastuksiin, mutta on ollut ihan fiksu veto haravoida joka aamu vain ne kolme sulanutta neliötä kerrallaan. Kyllä se siitä!
Ja tämän höpönlöpökoirankakkakeskustelun päätteeksi hyvä vielä muistuttaa: