maanantai 12. syyskuuta 2011

Lisää Puhelinpussukoita

Syksyn saapuessa langat, puikot ja koukut tuntuvat taas mukavilta käsissä ja viimeviikkoina pajalta onkin syntynyt uusi erä puhelinpussukoita...

Tämä ensimmäinen meni syntymäpäivälahjaksi Ekaluokkalaiselle nuorelle neidille!
(Jolla on siis uutukainen vaaleanpunainen puhelin hurjan koulumatkan turvana)
Kaulanauhassa lasi- ja puuhelmiä sekä muutama makeanvedenhelmi,
pussukka virkattu pylväillä puuvillalangalla.
Lahjalaatikko tehty Tildan "Autumngarden" -sarjan askartelukartongista, rusettina satiini- ja samettinauhaa.


Lisäksi syntyi tälläinen erä 2 in 1 Puhelinpussukoita, joissa siis kaulanauha on irroitettavissa ja sitä voi käyttää tavallisena kaulakoruna.


(Puu- ja lasihelmiä)

(Puu- ja lasihelmiä sekä filippiiniläisiä siemeniä)

(Puu- ja lasihelmiä sekä helmiäislasihelmiä)

(meripihka- ja lasihelmiä nahkanauhassa)

keskiviikko 7. syyskuuta 2011

Kiitos Herra ja Rouva L...

...että sain olla mukana tässä teidän pikku projektissanne!

Ystäväni Neiti K. lähetti viime talvena kuvia.
Suunnitelmissa oli häät ja jotain tämän tyylistä mielessä:
(kuvat internetin pohjattomasta suosta, alkuperistä ei mitään hajua!)

Projekti alkoi luonnollisestikin Häämessuilta kevättalvella 2011.
Kun Neiti K. (Morsian) sekä Kaasot saatiin siellä pieneen skumppahumalaan, onnistuin puhumaan heidät ympäri ITSETEHDYISTÄ hääjutuista... hih!

"Muutama" suunnittelupalaveri ja useampi sähköposti myöhemmin pääsimme itse puuhastelun pariin!

Kutsukortteja tarvittiin n. 75kpl ja tässä kuvia askartelupäiviltä:
(skumppatarjoilu tässäkin olennaisessa roolissa!)

 Valmiit kutsut:
 Kortin koko 15x15cm
Kannen sisätaskussa erillinen lisäinfolappu
(huom. postimerkissä komeilee Juhlapaikkakartano!)

Menut:
Koko n. 10x30cm

Plaseerauskortit ja "Hääsaippuat":
Olen vain kerran aikaisemmin kokeillut "tehdä" saippuaa
ja päätettiin sitten Neiti K:n kanssa kertarysäyksellä tehdä koko 6kg (132palaa) satsi!
Vakuuttelin, ettei siinä mitään harjoittelua tarvita ja morsian uskoi! ;-)

Vieraskirja:
Koko n. 20x30cm
Vieraskirjaa varten sain Neiti K:lta vapaat kädet ja vein sen juhlapaikalle vasta hääpäivänä
(koska "Hiljaa hyvä tulee ja viimetingassa Priimaa...").


Seuraavassa ammattikuvaajan otoksia pöydistä juhlapäivänä:




Hääpäivänä kelit helli, juhlapaikan myötä puitteet olivat kunnossa,
Morsian oli kaunis ja Sulhanen komea, ruoka taivaallista
ja vierailla oli hauskaa (ainakin meillä)!
 Ja niin Neiti Koo sai Herra Ällänsä!
(ja Kaasoille saatiin elinikäinen askartelutrauma...)

*odottelee jo innolla Kiitoskorttiprojektia*
(jos vain Rouva L. on edelleen itsetehdyn kannalla... ;-) )

perjantai 2. syyskuuta 2011

Se iskee taas kuin hyökyaalto! Mieleen tulvii ideoita ja inspiraatioita. Mistä saisi aikaa? Voi miksi ei Kuopus enää nuku kahdeksaa tuntia päiväunia? Eih! Voiko kaikki yöt valvoa?


Näitäkin lankkuja olisi vielä käyttämättöminä! 



(okeijoo, samat kyltit on jo kertaalleen nähty, mutta nyt paremmin!)


Ekaluokkalainen jatkaa edelleen koko kesän jatkunutta ryttynaamailua ja sen tiimoilta meillä käytiin tänään seuraavanlainen sanailu:
"Mä otan lopputilin ja muutan yksin autiolle saarelle asumaan ja saatte etsiä uuden Äidin kenelle kiukutella!"
"Joo, mut yks juttu, Äiti. Kannattaa ottaa onki mukaan, ni ei tuu nälkä."


No, on toki mukaviakin uutisia, Sinelli on valinnut DesignTeamiläiset ja ensimmäinen tarvikepaketti kolahti tänään askolalaiseenkin postilaatikkoon! :-) 
(Eikä yhtään helpota inspiraatiotulvan aiheuttamaa tuskaa, vaan päinvastoin lisää sitä!)

perjantai 12. elokuuta 2011

Tuulikello

Hips heijaa! Välillä iskee ahdistus ja epätoivo kaikesta kodin tavaramäärästä! Nyt ahdistus on sitä luokkaa, että tavaraa lähtee sisätiloista ja rankasti! Pihavarasto täyttyy ja nurkat tyhjenee! Tavaroita järjestellessäni löysin itseni ihmettelemästä.

"Miksi meidän keittiön katossa roikkuu pölyisiä pöytähopeita?"

Veikkaan, että monet muutkin (mukaanlukien talon Isäntä) ovat ihmetelleet samaa, mutta kukaan ei ole kehdannut mitään sanoa, kun olen aina niin iloinen kaikista tekemistäni väkertelyistä.

Kyseessä on siis kolmisen vuotta sitten tekemäni mobile/tuulikello, joka pienen mietinnän jälkeen päätyi takapihan terassille.



 Tuulikello on nyt vihdoin saanut arvoisensa paikan!
Ulkona kun tuulee enemmän kuin keittiössä, niin se pääsee jopa soittelemaan sulosointujaan!
(on onneksi kuitenkin aika hiljainen kilinä...) 


-vanhoja hopeisia eripariveitsiä
-ruskeita lasinpaloja (tiffanylasihurahduksen ajalta on pajan laatikoihin jäänyt paljon erivärisiä lasinpaloja)
-kaksi puukeppiä
-rautalankaa (alunperin mustaa, mutta nyt jo kivasti ruostunut)
-ompelulankaa


Asiasta seinään! Olemme tämän kesän aikana maalanneet taloon uuden värin. Tuulikellokuvissa näkyy jo vilaus ja tässä toinen:
Allekirjoittanut samaisen terassin katolla!


(EDIT.  Parin vuoden päästä ihmettelen, miksi meidän terassilla roikkuu pöytähopeita?) ;-)

torstai 4. elokuuta 2011

Sinellin DesignTeam -haku


Toukokuussa kuulin Sinellin etsivän askartelijablogisteja Design Teamiinsä ja reippaana tyttönä laitoin hakemuksen menemään! Kesäkuussa sain suureksi ilokseni tiedon, että olen haun toisessa osassa mukana. Heinäkuun alussa postin mukana tupsahti laaja tarvikepaketti, joista piti askarrella 1-3 korttia. Aiheena Forever Friends -tuotteet.

(KLIKKAA KUVAA SUUREMMAKSI!)

Tässä kohtaa iski aivan totaalinen lukko!

"Siis kun enhän mä edes osaa leimata!"
(no joo, muutama leimasin ja leimasintyyny löytyy, mutta en ole juurikaan päässyt tutustumaan "alan" saloihin...)

Apua! Tarvikkeet pyöri aikansa pöydällä, sitten ne jemmautui Pajan viimeiseen nurkkaan piiloon pois pelottelemasta viatonta pientä askartelijaa. Tuskan hiki karpaloitui otsalle aina kun ajattelinkin näiden mallikorttien tekemistä! On muuten uskomattoman vaikea saada aloitettua, kun ei ole itse valinnut materiaaleja tai värejä...

Onneksi se yhtäkkiä tupsahti mieleen! Eihän niistä malleista tarvitse tulla sellaisia kuin materiaaleista ensimmäisenä tulee mieleen!


Kortti nro 1
"Dalia"

Tarvikkeet:
Pinkki Stucco -korttipohja 15x15cm
Pilkullista vaaleanpunaista ForeverrFriends-koristepaperia
Pinkkiä Stucco -kartonkia
Tekstit tulostettu valkoiselle Stucco -paperille
Leimattuja kukkaruukkuja
Paperikukkia
Kohotarroja
(kukat ja ruukut sekä paperien reunat väritetty Promarker -tusseilla)

Pajan kätköistä:
 Oranssi paperi
Oranssi satiininauha
Oranssi paperinauha (Nepalissa käsintehty)
Lilat haaraniitit
Pyöreä leimasinkuva (Tilda)



Malliltaan tämä on ihan peruskortti, mutta inspiraatio iski, kun tajusin maustaa tuota vahvaa pinkkiä oranssilla!
Tähän väriyhdistelmään ei tietenkään sopinut se herttainen Tatty Teddy -leimasinkuva, mutta kuvan alimmainen kukkaruukku oli ehjä ja sitä pystyi käyttämään myös näin!
Osa papereista sekä ruukut ovat kiinnitetty kohotarroilla.


Kortti nro2
"Lahjakortti"

 Innostuin sitten tuosta kolmen kukkaruukun yhdistelmästä vähän liikaakin ja samat päätyivät tähän toiseenkin korttiin. 
Alkuperäisestä tarvikepakkauksesta tässä on käytetty Tatty Teddy -leimasinta, valkoista Stucco -kartonkia sekä valkoisia paperikukkia. 

Kuori
Pohja on A4 -kokoinen Stucco -kartonki, joka on taiteltu kolmeen osaan, ikäänkuin kirjekuoreksi.
Päälle on liimattu kukallista koristepaperia, tulostetut tekstilaput, rusettinauhat sekä kukkaruukut.
 Lahjakortti
Turkoosi kartonki, jonka toisella puolella on Stucco -paperille tulostettu teksti.
Toisella puolella kukallista koristepaperia ja valkoiselle Stucco -kartongille leimattu (Promarker -tusseilla väritetty)Tatty Teddy!

Eihän se leimaaminen niin vaikeaa ollutkaan!!! :-)

 Yksityiskohtia


Kortti nro3
"Vauvalaatikko"

 Kolmanteen korttiin asti päästyäni olinkin sitten jo löytänyt kadonneen itseluottamukseni ja inspiroitunut myös näistä pastellinsävyistä!
Olen jo aikaisemmin hurahtanut lahjarasioiden taitteluun ja mikäpä korttia estää olemasta myös lahjarasia?
Tähän korttiin voi pakata vaikka pienet vauvantossut!


Rasia on taiteltu kahdesta 20x20cm koristepaperista.
(Rasian koko n. 10x10x3cm)
Kannessa koristeniitti ja satiininauharusetti.
Sisäkannessa valmis rusetti (peittämässä niitin haaroja).
Rasian pohjassa koristepaperia, leimattu Tatty Teddy jolta leikkasin ruukut ja karvat pois ;-), pienempi pala samaa koristepaperia, valkoiselle Stucco -kartogille tulostettu teksti sekä koristeniitti.
Leimasinkuva sekä viivottimen avulla revittyjen paperien reunat väritetty Promarker -tusseilla.

Rasioita taitellessani tapahtui 1,5mm mittavirhe ja sisärasia jäi ihan vähän liian pieneksi, jolloin rasia ei pysy ihan kunnolla kiinni. Ratkaisin tämän pulmallisen rasia-asian kiepauttamalla pohjarasian ympäri sarjaan kuuluvaa kuviollista satiininauhaa.
(Joka oli kyllä vähän liikaa, mut hei, ei aina voi onnistua!)

Rasian kaikki tarvikkeet Sinellistä (paitsi vihreä satiininauha, joka löytyi Pajan kätköistä).


Kolmannen kortin valmistuttua oli Inspiraatio kasvanut niin isoksi, että olisin halunnut tehdä näitä lisääkin, mutta se taitaisi olla tehtävänannon vastaista? 
Toivottovasti pääsen mukaan siihen varsinaiseen DesignTeamiin, niin pääsee purkamaan näitä patoutumia!

keskiviikko 13. heinäkuuta 2011

85 + 95 = 180 vuotta!

Toukokuussa juhlittiin Isoisän 85-vuotisjuhlia!
Lahjoimme Mofaa Konjakkipullolla.

Kortissa käytetty merikorttikartaston kannessa olevaa kuvaa.


 Ihanan muotoinen pullo!

Väkersin pullolle matalan laatikon merikortista.

Mofa on asunut koko ikänsä saaristossa, työskennellyt mm. kalastajana sekä veneenrakentajana, joten mielestäni lahja oli aika osuva!
Konjakkikin oli päässyt loppumaan, kun Suomella oli kuulemma ollut liian hyvä hiihtokausi! ;-)


Toukokuulle mahtui myös avomieheni Isotädin 95-vuotisjuhlat!
 Kukkatervehdyksenä sukuhaara vei tämän!

(Tuhannet Kiitokset avusta kukkien valinnassa!)

maanantai 4. heinäkuuta 2011

Virkatut lasinaluset

Olohuoneen pöytä näki keväällä hiomapaperia ja sai ruskean puuöljyn pintaansa! (vanha pinta oli nuhjaantunut ja kellastunut lakka, yäks!) Ihan kivasti tuollainen halppispöydän "viilu"-pinta kesti käsittelyn. Tosin nyt pöytä ei enää kestä perheen käsittelyä. Pöytä imee herkästi hikoilevan lasin tai mukin rinkulat pintaansa, joten ei emännän auttanut muu kuin napata virkkuukoukku kiltisti kouraan! :-)






Ainiin, jännittäviä uutisia tähän muuten synkähköön kesäpäivään! Jei! :-)

lauantai 2. heinäkuuta 2011

Koruäänestyksen tulos!


Kesäkuisen korugallupin tulos on selvillä ja kauneimmaksi koruksi valittiin tämä:
 :-)

Huikeat 24 äänestäjää/ääntä ja arpojakin jaettiin yhteenaä 42 kpl!

Tässä lista arvoista osallistumisjärjestyksessä:

 Arvontageneraattori arpoi numeron 39:

eli 25e lahjakortin Korukauppaan voitti Seidi!

Paljon Onnea voittajalle
ja tuhannet kiitokset kaikille osallistuneille!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...